Regulamin e-sklepu BeArTon
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§1
Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy BeArTon [zwany dalej „Sklepem”] prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem Internetu, pod adresem http://www.bearton.pl, na podstawie niniejszego Regulaminu [zwanego dalej „Regulaminem”].
- Właścicielem Sklepu jest BeArTon Wydawnictwo Fonograficzne [Classical Record Company] z siedzibą w Warszawie, ul. Wiolinowa 7/37, 02-785 Warszawa, NIP 951-006-31-80, tel. +48 22 252-53-04, adres e-mail: biuro@bearton.pl, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG).
- Niniejszy Regulamin jest integralną częścią Umowy sprzedaży, zawieranej z Nabywcą [dalej zwanym „Klientem”].
- Warunkiem zawarcia Umowy sprzedaży jest akceptacja Regulaminu przez Klienta.
- BeArTon może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
- podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich;
- dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu internetowego;
- dopuścił się innych zachowań, które zostaną uznane przez BeArTon za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet, albo godzące w dobre imię BeArTon.
- Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze Sklepu internetowego, nie będzie mogła dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody BeArTon.
- Klient może w każdej chwili wyrejestrować się ze Sklepu, bez podawania przyczyn i bez ponoszenia kosztów, przez przesłanie do Sklepu albo za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@bearton.pl, albo w formie pisemnej na adres pocztowy Sklepu, żądania usunięcia konta Klienta, wraz ze wskazaniem adresu poczty elektronicznej (adresu e-mail) aktualnie zarejestrowanego w Sklepie internetowym.
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i nie uwzględniają ceny dostawy.
- Towary dostępne w Sklepie są wolne od wad fizycznych i prawnych.
§2
Zamówienia
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę. Realizacja zamówienia odbywa się od poniedziałku do piątku od 8.00 do 16.00. Zamówienia można składać w następujący sposób:
- poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu,
- e-mailem na adres dostępny na stronie internetowej Sklepu,
- telefonicznie.
- Warunkiem realizacji zamówienia jest podanie przez Klienta danych, pozwalających na realizację zamówienia oraz weryfikację Klienta i odbiorcy towaru. Sklep potwierdza przyjęcie zamówienia e-mailem lub telefonicznie. Sklep ma prawo odmówić przyjęcia zamówienia, ograniczyć sposób płatności lub żądać przedpłaty w przypadku, gdy zamówienie budzi uzasadnione wątpliwości, co do prawdziwości i rzetelności podanych danych bądź sposobu zapłaty.
- Dla Stron wiążące są informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu przy kupowanym towarze w momencie złożenia zamówienia, w szczególności: cena, charakterystyka towaru, jego cechy, elementy wchodzące w skład zestawu, termin i sposób dostawy.
- Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Składając zamówienie, Klient składa ofertę zakupu określonego towaru.
§3
Płatności
- Klient ma do wyboru następujące formy płatności:
- przelewem – wówczas Sklep rezerwuje towar w magazynie i wysyła go na adres wskazany przez Klienta po zaksięgowaniu wpłaty na rachunku bankowym, wskazanym w tym celu albo na stronie internetowej Sklepu, albo w e-mailu do Klienta;
- płatności elektroniczne (operator: Przelewy24 – PayPro S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań) – obsługiwane są płatności kartami płatniczymi oraz przelewy bankowe;
- w inny sposób, jeżeli jest on określony na stronie internetowej Sklepu.
- Cena przesyłki jest podana w cenniku dostawy.
- Warunkiem wydania towaru jest uprzednia zapłata za towar i przesyłkę (jeżeli dotyczy).
§4
Wysyłka towaru
- Zamówiony towar Sklep wysyła za pośrednictwem Poczty Polskiej. Sklep wysyła również towary do innych krajów. Warunkiem wysłania towaru jest wcześniejsza zapłata za towar i przesyłkę.
- Termin wysyłki wydłuża się o okres pomiędzy złożeniem zamówienia, a datą zaksięgowania należności na rachunku bankowym Sklepu.
- Czas realizacji zamówienia przez obsługę sklepu wynosi od 1 do 3 dni. W Polsce czas dostarczenia przesyłki priorytetowej za pośrednictwem Poczty Polskiej wynosi od 2 do 5 dni, dla przesyłek zagranicznych zależy od kraju przeznaczenia
§5
Reklamacje
- Podstawą przyjęcia reklamacji jest przedstawienie przez Klienta dowodu zakupu towaru (paragonu fiskalnego lub faktury VAT).
- W chwili odbioru towaru Klient powinien sprawdzić stan zawartości przesyłki, a w razie jej jakichkolwiek uszkodzeń, skontaktować się ze Sklepem. Reklamacje będą uwzględniane na podstawie protokołu spisanego w obecności spedytora.
- W przypadku niezgodności towaru z Umową Klient powinien odesłać reklamowany towar do Sklepu, wraz z opisem niezgodności.
- Sklep ustosunkuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 dni roboczych od momentu zwrotu towaru wraz z opisem niezgodności. W przypadku, gdy weryfikacja niezgodności wymaga zasięgnięcia opinii biegłego, bądź przedstawiciela producenta towaru, termin ustosunkowania się Sklepu ulega przedłużeniu o czas uzyskania przez Sklep takiej opinii. Sklep jest zobowiązany powiadomić o tym Klienta.
- Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem Klientowi nowego towaru bądź usunięciem niezgodności, koszty dostawy poniesie Sklep.
- Indywidualne ustawienia komputera i monitora Klienta, powodujące błędne lub zniekształcone wyświetlanie informacji o towarach (np. kolorów), nie mogą być podstawą reklamacji.
§6
Prawo odstąpienia od Umowy
- Na podstawie Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Klient będący konsumentem ma prawo odstąpienia od Umowy zawieranej na odległość. Możliwość taka nie przysługuje użytkownikom będącym przedsiębiorcami.
- Klient ma prawo odstąpić od Umowy bez podania przyczyn odstąpienia.
- Odstąpienie następuje poprzez dostarczenie do Sklepu stosownego oświadczenia, wyłącznie w formie pisemnej, w terminie 14 dni od otrzymania towaru. Wzór oświadczenia zamieszczony jest na końcu niniejszego Regulaminu.
- Klient ma obowiązek niezwłocznie dostarczyć przedmiot Umowy do Sklepu na swój koszt lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sklep do odbioru, jednak nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy, przy czym Sklep nie przyjmuje przesyłek pobraniowych. Zakupiony towar należy przesłać wraz z wszelkimi akcesoriami, dodatkami, dokumentami itp.
- Sklep wstrzyma się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania przedmiotu Umowy lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- W celu otrzymania zwrotu zapłaconej ceny Klient powinien podać nr rachunku bankowego, a w przeciwnym wypadku zwrot nastąpi na konto, z którego Klient zapłacił za towar.
- Zwrotowi podlega zapłacona cena, jak również koszt przesyłki od Sklepu do Klienta, przy czym, jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy w inny niż najtańszy, zwykły sposób dostawy, oferowany przez Sklep, to Sklep nie będzie zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Zwrotowi nie podlega koszt przesyłki od Klienta do Sklepu.
- Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy, w wyniku korzystania z niej w sposób, wykraczający poza konieczny dla stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- Prawo odstąpienia nie przysługuje Klientowi w przypadkach określonych w ustawie, o której mowa w ust. 1, w szczególności nie dotyczy ono zamówień, których przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne i programy komputerowe, dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
§7
Ochrona prywatności
- Zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z 29 sierpnia 1997 r. Sklep zobowiązuje się do ochrony danych osobowych Klienta.
- Składając zamówienie, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie jego danych osobowych wyłącznie w celu realizacji zamówienia.
- Klient może również wyrazić odrębną zgodę na otrzymywanie od Sklepu materiałów reklamowo-promocyjnych, w tym biuletynu handlowego.
- Klient ma prawo wglądu do swoich danych i ich korekty, a także do żądania ich usunięcia.
§8
Własność intelektualna
Zabrania się wykorzystywania jakichkolwiek materiałów publikowanych na stronie internetowej Sklepu (w tym zdjęć i opisów towarów) bez pisemnej zgody Sklepu.
§9
Pozasądowe rozstrzyganie sporów i dochodzenia roszczeń
- W razie zaistnienia sporu Klient będący konsumentem posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W szczególności Klient jest uprawniony do zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego, bądź jest uprawniony do zwrócenia się do stałego, polubownego sądu konsumenckiego, działającego przy Wojewódzkim Inspektorze Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży.
- Klient będący konsumentem może również uzyskać bezpłatną pomoc i potrzebne informacje u powiatowych rzeczników konsumentów.
- Informujemy, iż zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE, Klient będący konsumentem może skorzystać z platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami (Online Dispute Resolution, zwanej dalej „ODR”), dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/, działającej na terytorium Unii Europejskiej. Platforma ODR umożliwia uzyskanie kompleksowej obsługi przez konsumentów i przedsiębiorców, dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu. Platforma ODR jest interaktywną stroną internetową, do której jest możliwy elektroniczny i bezpłatny dostęp we wszystkich językach urzędowych Unii Europejskiej.
- Korzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń ma charakter dobrowolny i obie strony muszą wyrazić zgodę na takie postępowanie.
§10
Postanowienia końcowe
- Regulamin obowiązuje od 31 sierpnia 2016 r.
- Sklep zastrzega sobie możliwość dokonywania zmian w Regulaminie, które wchodzą w życie z dniem ich publikacji na stronie internetowej Sklepu. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w czasie złożenia Zamówienia przez Klienta.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. z 1964 r., Nr 16, poz. 93 z późn. zm.), a w przypadku klientów będących konsumentami także przepisy ustawy z dnia 30 kwietnia 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r., poz. 827), jak również przepisy ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).